Cloud Storage


Ο όγκος των δεδομένων που διαχειριζόμαστε αυξάνει με ραγδαίους ρυθμούς.Κάθε μέρα που περνά χιλιάδες αρχεία με βίντεο , εικόνες μουσική και έγγραφα ζητούν έναν χώρο αποθήκευσης στο διαδίκτυο.
Η ανάγκη να έχουμε έμμεση πρόσβαση στις πληροφορίες από οποιαδήποτε σημείο και αν βρισκόμαστε δημιούργησε την έκρηξη του φαινομένου του Cloud Storage.
Αν και τα πρώτα δειλά βήματα χρονολογούνται στα μέσα της δεκαετίας του 90 με την τότε επαναστατική παρουσίαση και ανάπτυξη του FTP η εξέλιξη ήταν ραγδαία με την είσοδο της εικόνας σε οποιαδήποτε μορφή και αν αυτή έχει στην καθημερινή ζωή μας.
Ο αυξανόμενος όγκος ανταλλαγών των δεδομένων έκανε πολλές εταιρείες να στραφούν προς το Cloud  αφού έδινε λύσεις και ευελιξία πρόσβασης για τους ίδιους και τους πελάτες τους, μέσα στην παγκόσμια αγορά.
Έτσι δημιουργήθηκαν εταιρείες του χώρου που δίνουν είτε δωρεάν είτε με αμοιβή χώρο αποθήκευσης στο Cloud όπως η Dropbox, Google Drive, η Box κτλ.
Παρόλο όμως που οι ανάγκες αποθήκευσης τόσο των εταιρειών όσο και των ιδιωτών αυξάνονται ορισμένες από αυτές όπως η OneDrive της Microsoft ανακοινώνουν μείωση του προσφερόμενου δωρεάν χώρου έτσι ώστε να αυξήσουν τα δικά τους κέρδη. Αυτό αποτελεί ένα πλήγμα όχι βέβαια για τις πολυεθνικές αλλά για τους ιδιώτες.
Σε αντιστάθμιση της μείωσης του χώρου παρουσιάζεται αύξηση των εταιρειών που προσφέρουν χώρους αποθήκευσης στο Cloud, καθώς και όλο περισσότερες είναι οι συγκρίσεις που γίνονται μεταξύ των παρόχων. Πρόσφατα το Pc Magazine ανακοίνωσε μια τέτοια έρευνα ενώ στο C|NET θα βρείτε μια από τις καλύτερες αναλύσεις για όλους τους γνωστούς παρόχους του διαδικτύου.

Παρακάτω σας δίνουμε τα δύο link για να μπορέσετε να πάρετε τις απαραίτητες πληροφορίες:
PCMagazine                                C|NET

Για να μπορέσετε όμως να συγκρίνετε  τους παρόχους cloud πρέπει να ξέρετε τι στόχους έχετε, και πώς το σύννεφο θα σας βοηθήσει να τους επιτύχετε. Κάντε μια εκτίμηση για  το πώς σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε το σύννεφο, πόσους πόρους χρειάζεστε, πόσους χρήστες έχετε και ποιες μπορεί είναι οι ανάγκες και τις προσδοκίες τους. Μόλις ξέρετε τι θέλετε, προχωρήστε στην επιλογή των παρόχων λαμβάνοντας υπόψη τα κριτήρια που αναφέρονται παρακάτω:

Φήμη

Μπορείτε να ερευνήσετε τη φήμη του παρόχου σε απευθείας σύνδεση, μέσω των φόρουμ και των μηχανών αναζήτησης. Μαρτυρίες χρηστών,  θα σας βοηθήσουν να πάρετε μια ιδέα για το πώς  ένας πάροχος λειτουργεί, πια είναι η χρηματοδότηση που προσφέρει, καθώς και από τον όγκο  των πελατών που εξυπηρετεί.

Μετάβαση

Η μετάβαση από πάροχο σε πάροχο στο cloud δεν είναι πάντα ομαλή, και σίγουρα δεν είναι ομαλή όταν είστε σε μεγάλο βαθμό εξαρτώμενοι από τα συστήματα του διακομιστή. Είναι απαραίτητο να έχουμε μια σαφή ιδέα για το τι συνεπάγεται η μετάβαση, έτσι ώστε να έχουμε χρόνο να προετοιμαστούμε για τυχόν δυσκολίες που μπορεί να εμφανιστούν. Είναι σημαντικό να ξέρετε για τη μετάβαση από την αρχή και  όλα όσα χρειάζεται από αυτό που ο πάροχος σας υπόσχεται.

Διαθεσιμότητα

Από το uptime και του χρόνου διακοπής της υπηρεσίας cloud είναι ζωτικής σημασίας, Θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι η υπηρεσία που θα έχετε θα είναι διαθέσιμη όποτε εσείς ή οι πελάτες σας θα τη χρειαστούν. Μπορείτε να το κάνετε αυτό με την επαλήθευση της δραστηριότητας παροχής υπηρεσιών του παρόχου επικοινωνώντας με παλαιότερους χρήστες της υπηρεσίας.

Υλικό

Ακόμη και αν η τεχνική πλευρά του cloud computing αν και δεν είναι δουλεία σας ,  είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πόσο καλά είναι τα κέντρα δεδομένων που θα φιλοξενήσουν τα αρχεία σας. Μάθετε τα πάντα  για το πάροχο όπως για τα σύστημα ψύξης και τον ενεργειακό εφοδιασμό του.

Υποστήριξη

Δεδομένου ότι με το cloud computing έχετε ένα περιορισμένο επίπεδο της διαχείρισης και πρόσβασης, είναι σημαντικό να επιλέξετε έναν πάροχο που μπορεί να προσφέρει υψηλής ποιότητας, υποστήριξη πελατών. Στόχος σας είναι ένας πάροχος που σας επιτρέπει να λάβετε βοήθεια  το ίδιο εύκολα για τα μικρά αλλά και κρίσιμα προβλήματα, και αν μπορούν να θέσουν  στη διάθεσή σας έναν εμπειρογνώμονα όποτε χρειαστεί. Δεν είναι δύσκολο να εξακριβωθεί η ποιότητα των υπηρεσιών υποστήριξης του παρόχου, απλά κάντε μια έρευνα  στο web, με το τι λεν άλλοι πελάτες γι 'αυτό.

Ασφάλεια

Σκεφτείτε όχι μόνο τη εικονική ασφάλεια, αλλά και φυσική ασφάλεια. Μάθετε που βρίσκονται τα κέντρα δεδομένων και το πόσο καλά είναι προστατευμένα. Ζητήστε πληροφορίες για το λογισμικό ασφαλείας ώστε να αποφασίσετε αν ταιριάζει με τις προσδοκίες σας. Επίσης, μάθετε ποιος έχει την εξουσία να έχει πρόσβαση στα δεδομένα σας, εκτός από εσάς, και μην ξεχάσετε αν απαιτείται η ασφάλιση για οποιαδήποτε απώλεια δεδομένων που προκύπτει μετά από μια φυσική καταστροφή ή κλοπή.