Η εικονική ή η επαυξημένη πραγματικότητα αποτελεί τον "Νέο Κόσμο" στον χώρο της τεχνολογίας, κάνοντας του γίγαντες της πληροφορικής και τεχνολογίας, όπως το Facebook, Microsoft, και Google να επενδύουν εκατομμύρια δολάρια το χρόνο για ανάπτυξη και ενσωμάτωση των δύο αυτών τεχνολογιών στα προϊόντα τους ή την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών.

Από τον περασμένο κιόλας χρόνο τόσο η Microsoft όσο και η Google  προσπαθούν να κατευθύνουν τα τεχνικά κλιμάκια τους στην ανάπτυξη "εξυπνότερου" λογισμικού για την ικανοποίηση αυτών των τεχνολογιών, με τελευταία εισερχόμενη στο χώρο  τη Samsung. Σαφώς αυτές οι εταιρείες, καθώς και όσες ακόμα προστεθούν στο κατάλογο, βλέπουν ένα διαφοροποιημένο μέλλον και προσπαθούν να κερδίσουν και να γίνουν από πολύ νωρίς το επίκεντρο της επόμενης φάσης στην ψηφιακή ζωή.

Ωστόσο και ενώ ο κλάδος της τεχνολογίας πιστεύει ότι η εικονική ή επαυξημένη πραγματικότητα αποτελούν την επόμενη μεγάλη τάση στον ψηφιακό κόσμο, οι καταναλωτές παραμένουν διστακτικοί απέναντι σε αυτή την νέα "πραγματικότητα". Σύμφωνα με την παγκόσμια έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την GFK μόνο το 23% των καταναλωτών πιστεύουν ότι η εικονική πραγματικότητα μπορεί ουσιαστικά να αλλάξει τον τρόπο ζωής μας ή να επηρεάσει την επικοινωνία μας, ενώ σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιαπωνία και Γερμανία τα ποσοστά της αντίθετης άποψης υπερτερούν.


Παρόλα αυτά οι υπέρμαχοι της εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας περιμένουν με ανυπομονησία την παρουσίαση και διανομή του Holo Lens από την Microsoft στης 30 Μαρτίου ή του GearVR της Samsung όπως και του Oculus Rif από το Facebook. Προγραμματιστές τόσο στο χώρο των 3D Games όσο και σε πλατφόρμες διαδικτύου πιστεύουν ότι η εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα θα εξαπλωθεί πρώτα στο χώρο του παιχνιδιού και στην συνέχεια θα εξαπλωθεί σε όλους τους τομείς της ζωής μας, όπως επικοινωνία, εκπαίδευση, εικονικά ταξίδια, εργασία και social media.  
   

IT Special Advisor