eaphelp.blogspot.gr/Εντοπισμός διαταραχών λόγου και ομιλίας στην προσχολική ηλικία

Για τα παιδιά με διαταραχές λόγου και ομιλίας, η προσχολική παρέμβαση μπορεί να κάνει μια μεγάλη διαφορά στην μετέπειτα ακαδημαϊκή και κοινωνική επιτυχία τους. Αλλά πολλά τέτοια παιδιά - μία μελέτη εκτιμά το 60 τοις εκατό - παραμένουν  αδιάγνωστα μέχρι το νηπιαγωγείο ή και αργότερα.

Ερευνητές στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Τεχνητής Νοημοσύνης του ΜΙΤ και του Ινστιτούτου Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης των Επαγγελμάτων Υγείας ελπίζει να το αλλάξει αυτό, με ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να εντοπίσει αυτόματα τα μικρά παιδιά με προβλήματα στην ομιλία και γενικά τις  γλωσσικές διαταραχές και, ενδεχομένως, ακόμη και να παρέχει συγκεκριμένες διαγνώσεις.

Για την κατασκευή του νέου συστήματος, χρησιμοποιείται μηχανική μάθηση, στην οποία ένας υπολογιστής αναζητά σε μεγάλα σύνολα δεδομένων εκπαίδευσης για τα δεδομένα εκείνα που αντιστοιχούν σε συγκεκριμένες ταξινομήσεις - σε αυτή την περίπτωση, διαγνώσεις του λόγου και γλωσσικές διαταραχές. Το σύστημα αναλύει τις ηχογραφήσεις των περιγραφών των παιδιών, σε μια τυποποιημένη δοκιμή αφήγησης, στην οποία παρουσιάζονται μια σειρά από εικόνες και συνοδευτικό αφήγησης, και στη συνέχεια ζητείται  να ξαναειπωθεί η ιστορία με δικά τους λόγια.

"Η πραγματικά συναρπαστική ιδέα είναι, να είναι σε θέση να κάνει έλεγχο με ένα πλήρως αυτοματοποιημένο τρόπο χρησιμοποιώντας πολύ απλοϊκά εργαλεία", λέει ο Guttag ηλεκτρολόγος μηχανικός και εμπνευστής του έργου. "Μπορείτε  να φανταστείτε ότι  η αφήγηση μπορεί να γίνεται απλά σε ένα tablet ή σε ένα τηλέφωνο. Αυτό δίνει τη δυνατότητα ύπαρξης χαμηλού κόστους για μεγάλο αριθμό παιδιών, και νομίζω ότι αν θα μπορούσαμε να το κάνουμε αυτό, θα ήταν μια μεγάλη ευλογία για την κοινωνία. "

Οι ερευνητές ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη πιο αντικειμενικών μεθόδων  αξιολόγησης των αποτελεσμάτων της δοκιμής αφήγησης. "Χρησιμοποιήσαμε τα καλύτερα διαγνωστικά εργαλεία που απαιτούνται για να βοηθήσουν τους κλινικούς ιατρούς με τις εκτιμήσεις τους," λέει ο  Jordan Green, ο ίδιος λογοθεραπευτής. "Η αξιολόγηση του λόγου στα παιδιά είναι ιδιαίτερα δύσκολη λόγω των υψηλών επιπέδων της μεταβολής ακόμη και μεταξύ  παιδιών χωρίς κάποια διαταραχή. Μπορείτε να πάρετε πέντε κλινικούς ιατρούς στο δωμάτιο και μπορεί να πάρετε πέντε διαφορετικές απαντήσεις. "

Σε αντίθεση με προβλήματα ομιλίας που προκύπτουν από  ανατομικά χαρακτηριστικά όπως λυκόστομα, οι διαταραχές του λόγου και γλωσσικές διαταραχές  έχουν νευρολογικές βάσεις. Αλλά επηρεάζουν διαφορετικά τους νευρικούς οδούς: Διαταραχές Λόγου επηρεάζουν γενικά τις δεξιότητες του ατόμου ως προς την ομιλία, ενώ η γλωσσικές διαταραχές επηρεάζουν τις γνωστικές και γλωσσικές δεξιότητες.

Τα παιδιά των οποίων οι παραστάσεις για το έργο αφήγησης καταγράφηκαν στο σύνολο δεδομένων είχε χαρακτηριστεί ως παιδιών χωρίς κάποια διαταραχή, ως παιδιών με γλωσσική διαταραχή, και ως παιδιών με διαταραχές του λόγου. Το σύστημα μηχανικής μάθησης εκπαιδεύτηκε σε τρεις διαφορετικές εργασίες: τον εντοπισμό τυχόν δυσλειτουργίας είτε στην ομιλία ή στη γλώσσα, εντοπισμό γλωσσικών προβλημάτων και τον εντοπισμό αλαλίας.

Ένα εμπόδιο όμως στην έρευνα ήταν ότι στο ηλικιακό εύρος των φυσιολογικά αναπτυσσόμενων παιδιών στο σύνολο δεδομένων ήταν μεγαλύτερο από εκείνο των παιδιών με αναπηρίες: Επειδή τα προβλήματα είναι σχετικά δύσκολα να εντοπιστούν και να διαγνωστούν με ακρίβεια  σε μικρές ηλικίες, οι ερευνητές έπρεπε να αποκλίνουν από  το εύρος ηλικίας τους για τη συλλογή δεδομένων.
Πηγή :ΜΙΤ

IT Special Advisor