Τα παιδιά μπορούν να μάθουν νέες λέξεις χρησιμοποιώντας την ίδια μέθοδο όπως εκείνη στα ρομπότ. Νέα έρευνα δείχνει ότι η πρώιμη μάθηση δεν βασίζεται στη συνειδητή σκέψη αλλά σε μία αυτοματοποιημένη δυνατότητα συνδέσεις των αντικειμένων που επιτρέπει στα στα μικρά παιδιά να αποκτούν γρήγορα την αίσθηση του περιβάλλοντός τους.

Η έρευνα που διεξήγαγε το πανεπιστήμιο του Λάνκαστερ στα πλαίσια το πώς τα μικρά παιδιά μπορούν να μάθουν νέες λέξεις, χρησιμοποιήθηκε ένα ανδροειδές ρομπότ με το όνομα iCub το οποίο διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη και μπορεί να προσομοιώσει ένα τρίχρονο παιδί.

Η έρευνα βασίστηκε στη σύνδεση μιας λέξης με λέξεις τις οποίες ήδη γνωρίζουν και με μία εικόνα. Έτσι τα νέα αντικείμενα μπορούσαν να εντοπιστούν άμεσα με τη στρατηγική του αποκλεισμού. 
Αν σε ένα τραπέζι τοποθετηθούν τρία αντικείμενα  όπου γνωρίζουμε τα δύο από αυτά και  ζητηθεί να υποδείξουμε το  νέο τρίτο αντικείμενο, συνδέοντας το όνομά του με την εικόνα του , τότε αυτό μπορεί να  υλοποιηθεί με τον αποκλεισμό των άλλων δύο.

Για παράδειγμα η τοποθέτηση τριών γεωμετρικών σχημάτων τετράγωνο, κύκλος, και τρίγωνο. Αν ζητηθεί να απαντήσουμε στην ερώτηση ποιο είναι το τρίγωνο, γνωρίζοντας το όνομα και σχήμα (εικόνα) του κύκλου και του τετραγώνου τα αποκλείουμε, επιλέγοντας το νέο τρίτο σχήμα.

IT Special Advisor