Σε ρυθμούς ψηφιακού μετασχηματισμού έχει εισέλθει το παγκόσμιο λιανεμπόριο, με τις νέες τεχνολογίες να επαναπροσδιορίζουν την αγοραστική εμπειρία. Το μέλλον – και - του κλάδου των σούπερ μάρκετ δείχνει να είναι στενά δεμένο με την ψηφιακή επανάσταση, με τις νέες τεχνολογίες να ενισχύουν την πιστότητα των καταναλωτών (brand loyalty) και την κερδοφορία των καταστημάτων.
Το κατάστημα ενώνει το φυσικό κόσμο με την ψηφιακή τεχνολογία επαναπροσδιορίζοντας την ατμόσφαιρα των τοπικών υπαίθριων αγορών, σε συνδυασμό με καινοτόμες ψηφιακές λύσεις που παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες για τα προϊόντα, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την περιήγηση στο κατάστημα.
Ένα απτό παράδειγμα αποτελεί η Coop Italia, η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της Ιταλίας, η οποία συνεργάστηκε με τη Microsoft και την Accenture, μετασχηματίζοντας σε ψηφιακές βάσεις την εμπειρία των καταναλωτών στην αγορά τροφίμων. Η νέα ναυαρχίδα των καταστημάτων της, στην πανεπιστημιούπολη του Μιλάνο στην περιοχή Bicocca, “το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος”, όπως το αποκαλεί η αλυσίδα, δίνει μια πρόγευση για τις νέες δυνατότητες, που ανοίγει στο λιανεμπόριο η τεχνολογία.
Η Accenture βοήθησε την Coop να επανασχεδιάσει πλήρως το λεγόμενο information architecture του σούπερ μάρκετ. Σε συνεργασία με την Avanade, μια κοινοπραξία της Accenture με τη Microsoft, η Accenture βοήθησε στην υλοποίηση της πληροφοριακής υποδομής, στην ανάλυση και ανάπτυξη point-of-sales σημείων.
Διαδραστικές οθόνες
Η εμπειρία των πελατών ενισχύεται με την υλοποίηση και λειτουργία διαδραστικών οθονών παρουσίασης τροφίμων, καθώς και “έξυπνων” ραφιών, για να γίνουν οι αγορές πιο στοχευμένες και εξατομικευμένες, παρέχοντας στους πελάτες πληθώρα πληροφοριών για τα προϊόντα.
Τα προϊόντα στο σούπερ μάρκετ εκτίθενται σε μεγάλους διαδραστικούς πίνακες, όπου με μια απλή κίνηση του χεριού εμφανίζονται πρόσθετες πληροφορίες για το προϊόν σε μια οθόνη, όπως η προέλευσή του, διατροφικά στοιχεία, παρουσία αλλεργιογόνων, οδηγίες απόρριψης, συναφή προϊόντα και προσφορές. Αυτή η επαυξημένη (augmented) εμπειρία επιτυγχάνεται με αισθητήρες Microsoft Kinect, οι οποίοι χρησιμοποιούν τεχνολογία ανίχνευσης σώματος.
Στο νέο κατάστημα, η κλασική διάταξη των ραφιών έχει αλλάξει και έχει συνδεθεί με μια εφαρμογή αφής, η οποία επιτρέπει στον πελάτη να περιηγηθεί στις κατηγορίες των προϊόντων, να φιλτράρει και να αναζητήσει τα πιο κατάλληλα προϊόντα, να ανακαλύψει προσφορές, να εμφανίσει πληροφορίες για τα προϊόντα. Το αποτέλεσμα είναι μια διευρυμένη ετικέτα, που παρέχει στον πελάτη μια βαθύτερη εικόνα για το προϊόν που αγοράζει.
Οι πελάτες, ενώ κινούνται μέσα στο κατάστημα, έχουν οπτική πρόσβαση σε μια μεγάλη οθόνη οπτικοποίησης δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, η οποία εμφανίζει περιεχόμενο που περιλαμβάνει τα εξής: τις αξίες του brand της Coop, καθημερινές ειδικές προσφορές και προτάσεις μαγειρικής, πληροφορίες από κοινωνικά δίκτυα, όπως δημοσιεύσεις στο λογαριασμό της Coop στο Facebook, προϊόντα με τις κορυφαίες πωλήσεις και προσφορές σε κάθε κατηγορία, παρέχοντας ένα επιπλέον σημείο αλληλεπίδρασης με τους πελάτες.
Πηγή: sepe.gr
Δημοσίευση σχολίου