Ευθεία συσχέτιση ανάμεσα στην ποιότητα και την πιστότητα ενός δικτύου και στη φήμη του τηλεπικοινωνιακού παρόχου, εντοπίζουν οι αναλυτές. Σύμφωνα με τα ευρήματά τους, ακόμα και οι μικρές καθυστερήσεις και διαταραχές στην ποιότητα του δικτύου ανεβάζουν τα επίπεδα έντασης και στρες και επιδρούν αρνητικά στην αφοσίωση των συνδρομητών και στη φήμη του παρόχου.

Ακόμη και μια καθυστέρηση δευτερολέπτων στη λήψη ή αποστολή περιεχομένου έχει σοβαρό αρνητικό αντίκτυπο στην εμπειρία του χρήστη. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει έρευνα των Ericsson και Vodafone Γερμανίας, η οποία, μέσω της νευροεπιστήμης, επιχείρησε να κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο οι επιδόσεις ενός δικτύου επηρεάζουν τα συναισθήματα και το επίπεδο άγχους των συνδρομητών, αλλά και τις συνέπειες στη φήμη του παρόχου.

Για τις ανάγκες της έρευνας παρατηρήθηκε, με εξοπλισμό που χρησιμοποιείται στα ηλεκτροεγκεφαλογραφήματα, η δραστηριότητα του εγκεφάλου εθελοντών συνδρομητών στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας. Από τους συνδρομητές ζητήθηκε να ολοκληρώσουν 13 συγκεκριμένες εργασίες σε 10 λεπτά με χρήση smartphone, ενώ γινόταν προσομοίωση υποβάθμισης της ποιότητας υπηρεσίας.

Όπως προέκυψε από την έρευνα, ακόμη και μια καθυστέρηση του ενός μόλις λεπτού, κατά τη λήψη ή αποστολή περιεχομένου, έχει σοβαρό αρνητικό αντίκτυπο στην εμπειρία του χρήστη. Για την ακρίβεια, ακόμη και μια καθυστέρηση δύο μόλις δευτερολέπτων στην αποστολή μιας selfie στο Facebook προκαλούσε στρες στους χρήστες συσκευών τύπου smartphone, οι οποίοι συμμετείχαν στην έρευνα.

Συνολικά, η έρευνα έδειξε ότι οι καταναλωτές έχουν υψηλές απαιτήσεις σχετικά με το χρόνο που απαιτείται για το περιεχόμενο και μάλιστα, νιώθουν στρες, όταν η λήψη βίντεο καθυστερεί, έστω και ένα μόνο δευτερόλεπτο. Σύμφωνα με τους αναλυτές, υπό αυτά τα δεδομένα, οι υπηρεσίες ροής περιεχομένου πρέπει με κάθε τρόπο να αποφύγουν το “πάγωμα” του περιεχομένου ή τη μακρόχρονη παραμονή του σε προσωρινή μνήμη τύπου buffer.

Η έρευνα αποδεικνύει πόσο γρήγορα νιώθουν ανικανοποίητοι οι συνδρομητές, όταν ένα ευρυζωνικό δίκτυο υστερεί σε σχέση με τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις του”, τόνισε ο Διευθυντής Επιδόσεων Δικτύου της Vodafone Γερμανίας, Guido Weißbrich. Από την πλευρά του, ο επικεφαλής του τμήματος Managed Services & Network Design & Optimization της Ericsson, Bradley Mead, σχολίασε ότι “οι πάροχοι πρέπει οπωσδήποτε να καταλάβουν πώς νιώθουν πραγματικά οι άνθρωποι για τις υπηρεσίες που τους παρέχουν και πώς αυτό επηρεάζει την καθημερινή τους ζωή.


Θέλετε να λαμβάνετε πρώτοι τις ενημερώσεις μας; εγγραφείτε τώρα
IT Special Advisor