Προσφέρουν μεν την ελευθερία της επικοινωνίας με την οικογένεια, τους φίλους και τους συνεργάτες, ανά πάσα στιγμή, ωστόσο, μπορούν να βλάψουν την προσωπική ζωή των χρηστών με πολλαπλούς τρόπους.
Νέα έρευνα της Kaspersky Lab δείχνει ότι το ένα τρίτο των ανθρώπων επικοινωνεί, πλέον, λιγότερο πρόσωπο με πρόσωπο με τους αγαπημένους του. Η έρευνα διαπιστώνει ότι οι σχέσεις με την οικογένεια, τους φίλους και τους συναδέλφους αλλάζουν ριζικά στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καθώς οι άνθρωποι επικοινωνούν λιγότερο πρόσωπο με πρόσωπο. Ένα σημαντικό ποσοστό των χρηστών και συγκεκριμένα ο ένας στους τρεις παραδέχεται ότι τώρα επικοινωνεί λιγότερο με τους γονείς (31%), τα παιδιά (33%), τους συνεργάτες (23%) και τους φίλους του (35%), επειδή μπορεί να τους δει και να επικοινωνεί μαζί τους μέσω των social media.
Νέα έρευνα της Kaspersky Lab δείχνει ότι το ένα τρίτο των ανθρώπων επικοινωνεί, πλέον, λιγότερο πρόσωπο με πρόσωπο με τους αγαπημένους του. Η έρευνα διαπιστώνει ότι οι σχέσεις με την οικογένεια, τους φίλους και τους συναδέλφους αλλάζουν ριζικά στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καθώς οι άνθρωποι επικοινωνούν λιγότερο πρόσωπο με πρόσωπο. Ένα σημαντικό ποσοστό των χρηστών και συγκεκριμένα ο ένας στους τρεις παραδέχεται ότι τώρα επικοινωνεί λιγότερο με τους γονείς (31%), τα παιδιά (33%), τους συνεργάτες (23%) και τους φίλους του (35%), επειδή μπορεί να τους δει και να επικοινωνεί μαζί τους μέσω των social media.
Το 1/3 των ανθρώπων δηλώνει ότι επικοινωνεί λιγότερο πρόσωπο με πρόσωπο με τους αγαπημένους τουΈνα εξίσου ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας είναι σε τι βαθμό η ψηφιακή ζωή των γονιών επηρεάζει την εικόνα των παιδιών γι’ αυτούς. Περισσότερο από το ένα πέμπτο (το 21%) των γονιών παραδέχεται ότι οι σχέσεις με τα παιδιά του έχουν επηρεαστεί αρνητικά εξαιτίας των social media και συγκεκριμένα, εξαιτίας του ότι τους έχουν δει σε ταπεινωτική κατάσταση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στο μεταξύ, ενώ θα ήταν πιο αναμενόμενο οι γονείς να μην εγκρίνουν την online συμπεριφορά των παιδιών τους, συχνά συμβαίνει μάλλον το αντίθετο. Έτσι, μόνο το 14% των γονέων δήλωσε ότι ήταν ενοχλημένο από την online συμπεριφορά των παιδιών του. Επιπλέον, περίπου ένας στους πέντε (16%) δήλωσε, επίσης, ότι η σχέση του με το σύζυγο ή το σύντροφό του έχει επηρεαστεί αρνητικά, επειδή τον έχουν δει σε ταπεινωτική κατάσταση στα social media.
Ποιότητα επικοινωνίας
“Με την τάση των ανθρώπων να δημοσιεύουν φωτογραφίες των ίδιων ή άλλων υπό την επήρεια αλκοόλ, φορώντας κάτι αποκαλυπτικό ή ακόμα και εντελώς γυμνούς προκειμένου να αποσπάσουν περισσότερα "likes", είναι προφανές ότι τα social media μπορούν να βλάψουν τις offline σχέσεις μας”, αναφέρει η μελέτη.
Ενδιαφέρουσα είναι και η διαπίστωση της μελέτης ότι αυτό δεν φαίνεται να το αντιλαμβάνονται οι χρήστες.
Παρά το γεγονός ότι οι άνθρωποι επικοινωνούν λιγότερο πρόσωπο με πρόσωπο, περίπου οι μισοί από τους ερωτηθέντες πιστεύουν ότι η ποιότητα των σχέσεων τους δεν βλάπτεται καθόλου και είναι ακόμα καλύτερη, ως αποτέλεσμα της διαδικτυακής σύνδεσης με τους αγαπημένους τους. “Αν και φαίνεται πως η ποιότητα των σχέσεων μας βελτιώνεται, οι άνθρωποι δεν μπορούν να αξιολογήσουν πάντα την online επικοινωνία τους αντικειμενικά: Υπό ορισμένες συνθήκες αντιλαμβάνονται την online επικοινωνία τους ως “υπερ-προσωπική επικοινωνία” και ως εκ τούτου ενδέχεται να παρερμηνεύουν και να ερμηνεύουν υπερβολικά τα μηνύματα στα social media”, σχολιάζει η Δρ. Astrid Carolus, Media Psychologist στο Πανεπιστήμιο του Würzburg.
Ενδιαφέρουσα είναι και η διαπίστωση της μελέτης ότι αυτό δεν φαίνεται να το αντιλαμβάνονται οι χρήστες.
Παρά το γεγονός ότι οι άνθρωποι επικοινωνούν λιγότερο πρόσωπο με πρόσωπο, περίπου οι μισοί από τους ερωτηθέντες πιστεύουν ότι η ποιότητα των σχέσεων τους δεν βλάπτεται καθόλου και είναι ακόμα καλύτερη, ως αποτέλεσμα της διαδικτυακής σύνδεσης με τους αγαπημένους τους. “Αν και φαίνεται πως η ποιότητα των σχέσεων μας βελτιώνεται, οι άνθρωποι δεν μπορούν να αξιολογήσουν πάντα την online επικοινωνία τους αντικειμενικά: Υπό ορισμένες συνθήκες αντιλαμβάνονται την online επικοινωνία τους ως “υπερ-προσωπική επικοινωνία” και ως εκ τούτου ενδέχεται να παρερμηνεύουν και να ερμηνεύουν υπερβολικά τα μηνύματα στα social media”, σχολιάζει η Δρ. Astrid Carolus, Media Psychologist στο Πανεπιστήμιο του Würzburg.
Κίνδυνοι
Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι το κυνήγι των “likes” και η κοινωνική επικύρωση οδηγεί τους ανθρώπους να μοιραστούν ολοένα και περισσότερες ιδιωτικές πληροφορίες σε social media πλατφόρμες, βάζοντας όχι μόνο τον εαυτό τους, αλλά και τους φίλους, την οικογένεια και τους συναδέλφους τους σε κίνδυνο. “Η πραγματικότητα της απώλειας μιας ζωής ψηφιακών αναμνήσεων, συμπεριλαμβανομένων των φωτογραφιών και των αλληλεπιδράσεων, μπορεί να καταστήσει δύσκολη την απόφαση εγκατάλειψης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης”, αναφέρει η Kaspersky Lab.
Πηγή:sepe.gr
Δημοσίευση σχολίου