Γράφει ο Τζεφ Τζον Ρόμπερτς:
Η λογοκρισία στο διαδίκτυο είναι ευκολότερη παρά ποτέ. Στο παρελθόν, οι κυβερνήσεις προσπαθούσαν να βασιστούν στην τεχνολογία για να ελέγξουν τη διαδικτυακή αμφισβήτηση, αλλά πλέον έχουν μια άλλη επιλογή: μπορούν απλώς να χρησιμοποιούν τρολ και κοινωνικά μέσα για να περιορίζουν την ισχύ των κινημάτων διαμαρτυρίας.
Αυτή είναι η άποψη της Ζεϊνέπ Τουφεκτσί, κοινωνιολόγου που μίλησε μαζί με τον καθηγητή δικαίου Τιμ Γου σε πάνελ με τίτλο «Η ελευθερία του λόγου στον δικτυωμένο κόσμο». Η εκδήλωση φιλοξενήθηκε από το Knight First Amendment Institute και το Tow Center for Journalism.
«Είναι πολύ σπάνιο να μην υπάρχει τρόπος για το πώς να παρακάμψετε τη λογοκρισία και τις παρεμβάσεις του διαδικτύου» είπε η Τουφεκτσί. «Πλέον, βρισκόμαστε σ’ ένα περιβάλλον λογοκρισίας όπου δεν σε παρεμποδίζουν, αλλά σε αποδυναμώνουν μέσω μιας πληθώρας πληροφοριών και περισπασμών.
Σαν παράδειγμα, η Τουφεκτσί ανέφερε την Τουρκία όπου η πρόσβαση στο διαδίκτυο δεν είναι πρόβλημα για τους ακτιβιστές που αμφισβητούν το καθεστώς του Προέδρου Ρετζέπ Ερντογάν. Όμως, οι ακτιβιστές αυτοί παραπονιούνται ότι υπάρχει μια μεγάλης κλίμακας διασπορά ψευδών ειδήσεων και παραπληροφόρησης που καθιστά αδύνατο τον διαμοιρασμό αξιόπιστων πληροφοριών και τη διάκριση μεταξύ αυθεντικής και ψεύτικης είδησης.
Διαβάστε : Η Wikipedia μπλοκάρεται στην Τουρκία
Η Τουφεκτσί σημειώνει ότι το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται στην Κίνα και τη Ρωσία, όπου οι κυβερνήσεις πληρώνουν έναν στρατό διαδικτυακών τρολ για να φθείρουν τους διαφωνούντες και να στρέφουν την προσοχή των πολιτών σε άλλα θέματα.
Όλοι αυτοί οι περισπασμοί ισοδυναμούν, σύμφωνα με την ερευνήτρια, με μια ύπουλη λογοκρισία του 21ου αιώνα, η οποία οικοδομείται πάνω στο Facebook και σε άλλες πλατφόρμες που χειραγωγούν τα συναισθήματα.
«Η αρχιτεκτονική του Facebook προωθεί τον θυμό, ή την απόσπαση της προσοχής με χαδιάρες γάτες» λέει η Τουφεκτσί. «Το Facebook έχει αποκρυπτογραφήσει τον ανθρώπινο κώδικα».
Το κοινωνικό δίκτυο είναι επικίνδυνο και λόγω της προσωποποιημένης διαφήμισης, επισημαίνει η ίδια. Η εκστρατεία του Τραμπ, για παράδειγμα, χρησιμοποίησε προσωποποιημένες διαφημίσεις για την εξάπλωση παραπληροφόρησης. Και σε αντίθεση με μια διαφήμιση στην τηλεόραση, η διαφήμιση στο Facebook δεν είναι δημόσια, και άρα είναι δύσκολο να αμφισβητήσεις έναν ψευδή ισχυρισμό.
Πηγή:fortunegreece.com
Πηγή:fortunegreece.com
Δημοσίευση σχολίου