Οι αλλαγές του 2018 στο Facebook τι θα πρέπει να προσέξετε
Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα το Facebook αλλάζει για άλλη μία φορά τους αλγόριθμους του και φαίνεται να φέρνει σε πολύ δύσκολη θέση  εταιρείες και ιδιώτες που διατηρούν σελίδες σε αυτό.

Από  1 Φεβρουαρίου του 2018 το Facebook πλέον  δίνει περισσότερη έμφαση στις ιδιωτικές αναρτήσεις από το περιβάλλον του χρήστη προς τους φίλους που έχει υποβαθμίζοντας τις δημοσιεύσεις επιχειρήσεων και μέσων μαζικής ενημέρωσης.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι εταιρείες, bloggers, ομάδες και σελίδες που διατηρούσαν news feed στο Facebook θα δουν το περιεχόμενό τους να μειώνεται ή να αλλοιώνεται στις σελίδες τους.

Ο εφευρέτης του Facebook,  Mark Zuckerberg,  σε πρόσφατο άρθρο του ανακοίνωσε αυτές τις αλλαγές προκαλώντας θύελα με ποικίλες αντιδράσεις.


Καταρχάς, σελίδες που διατηρούν χαμηλή κοινωνική επίδραση στα social media, είτε αυτές οι σελίδες δημοσιεύουν βίντεο ή προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω news feed ενημερώσεων και που  δεν προκαλούν έναρξη συζητήσεων, σχολιασμούς και likes, θα αποσύρονται χαρακτηρίζοντας τες ως "παθητικές εμπειρίες".

Αυτό αυτομάτως βάζει στο περιθώριο πολλές σελίδες πού έχουν κάνει πρόσφατη έναρξη στην  δραστηριότητα τους. Όμως ακόμα και σελίδες μεγάλων "πελατών" της πλατφόρμας που έχουν επενδύσει εκατομμύρια δολάρια σε αυτή, θα έχουν την ίδια αντιμετώπιση.

Τι υπάρχει πίσω από όλα αυτά.

Είναι ξεκάθαρο ότι τον τελευταίο καιρό πληθαίνουν οι αναρτήσεις εταιρειών και μεγάλων ονομάτων στην παγκόσμια αγορά του Internet δημιουργώντας news feed μέσα κοινωνικής δικτύωσης και κυρίως προς το Facebook.

Αυτή η διαδικασία προσέλκυσης  νέου κοινού,  αποφέρει ίσως πολλά εκατομμύρια δολάρια στα ταμείο τους.  Ωστόσο όμως αυτό το πετυχαίνουν χωρίς να ξοδέψουν χρήματα για την προώθηση και για τη διαφήμιση των προϊόντων τους.

Μια τέτοια κίνηση όπως αυτή από την πλευρά του ιδρυτή του Facebook, θα έδινε τη δυνατότητα στην δική του επιχείρηση να πουλήσει μεγάλα πακέτα διαφημίσεων ανεβάζοντας τα κέρδη του Facebook κατακόρυφα. Εξάλλου ως χρήστες του συγκεκριμένου social media έχουμε διαπιστώσει ότι όλο ένα και περισσότερες πληρωμένες διαφημίσεις τοποθετούνται σε videos, σε αναρτήσεις, και στη λωρίδα του χρονολογίου μας.

Ανοίγματα όμως στην αγορά τεχνολογίας που έχει πραγματοποιήσει το Facebook απαιτούν μεγαλύτερα ποσά για τη χρηματοδότηση του και αυτή η απόφαση του  Mark Zuckerberg είναι ένας καινούριος τρόπος χρηματοδότησης το Facebook.

Ας μην ξεχνάμε ότι το Facebook είναι μία εταιρεία των πεντακοσίων δισεκατομμυρίων δολαρίων που τα κύρια έσοδα της είναι μέσα από τις διαφημίσεις, και από τον τρόπο που μέχρι τώρα αναπτύχθηκε. Κατά συνέπεια χρειάζονται δύο απαραίτητα πράγματα. Τα μέλη (Members) του Facebook και οι διαφημιζόμενοι (Advertisers).

Διαφημιζόμενοι και μέλη  είναι το κοινό που θα  καταναλώνουν χρόνο στην πλατφόρμα του, που οι μεν κάνοντας σωρηδόν κλικ σε διαφημίσεις του,  και οι διαφημιζόμενοι θα σπαταλήσουν θεαματικά ποσά χρηματοδοτώντας το Facebook ουσιαστικά την  επιχείρησή του.

Από την άλλη η ανερχόμενη πλατφόρμα του Instagram  θυγατρική εταιρεία του Facebook περνά σε μια επόμενη φάση ανάπτυξης αφού προσθέτει μια νέα λειτουργία που λέγεται “Type” και επιτρέπει στους χρήστες να μοιράζονται ό,τι σκέφτονται χωρίς να χρειάζεται να ανεβάσουν φωτογραφία ή βίντεο.

Η λειτουργία αυτή θα επιτρέπει  νέα στυλ κειμένου, τονισμένες λέξεις, και διάφορες πολύχρωμες επιλογές φόντου για το ανέβασμα γνωμικών και άλλων φράσεων, στίχων από τραγούδια, ή οτιδήποτε άλλο θέλει να συμπεριλάβει ο χρήστης με τη μορφή κειμένου.  Σας θυμίζει μήπως κάτι;
Κάπως έτσι δεν αναπτύχθηκε και το Facebook που τώρα πλέον αλλάζει;

Ο αλγόριθμος του Facebook  κόβει  ανεξέλεγκτα τις σελίδες  ακόμα και εταιρειών  που έχουν επενδύσει εκατομμύρια δολάρια  στη συγκεκριμένη πλατφόρμα. Αντιδράσεις ωστόσο υπάρχουν και από οργανισμούς όπως μια τέτοια αντίδραση με πρόσφατο άρθρο της στην ηλεκτρονική μορφή,  της εφημερίδας the guardian.

Δεν έχει σημασία αν το περιεχόμενο είναι ελκυστικό, πιο πολύτιμο ή πιο πρωτότυπο . Σημασία έχει ότι πλέον για να παρουσιάσουμε την ενημέρωσή μας θα πρέπει να πληρώνουμε την πλατφόρμα.

Θύελλα αντιδράσεων έχουν προκαλέσει και σε καταχωρημένες φιλανθρωπικές οργανώσεις εκπαιδευτικές κοινότητες που θα επηρεαστούν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως άλλες μεγάλες επιχειρήσεις και σελίδες στο Facebook που ως μονόδρομο είχαν την προβολή τους  από το μέσο αυτό κοινωνικής δικτύωσης. Ο Mark Zuckerberg έχει ήδη εισπράξει πάνω από 220.000 αρνητικά σχόλια για αυτή την απόφαση που και ο ίδιος κοινοποίησε δημόσια.

Θέλουμε την γνώμη σας.