Υποχρεωτικό σε ολόκληρη την Ε.Ε. για τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά οχήματα καθίσταται από τον Απρίλιο, το σύστημα κλήσεων έκτακτης ανάγκης "eCall", με την Ευρώπη να κάνει ένα ακόμη βήμα για εμπλοκή της τεχνολογίας στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Το “eCall” καλεί αυτόματα τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης “112” σε περίπτωση σοβαρού τροχαίου ατυχήματος. Η κλήση προς τον αριθμό “112” παρέχει τη δυνατότητα εντοπισμού της γεωγραφικής θέσης του καλούντος, μέσω του δορυφορικού συστήματος πλοήγησης Galileo.
Με τον τρόπο αυτό, ο χρόνος απόκρισης των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης αναμένεται να βελτιωθεί κατά 50% στην ύπαιθρο και 40% στις αστικές περιοχές, γεγονός που θα μπορούσε να σώσει έως και 2.500 ζωές σε ολόκληρη την Ευρώπη, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις.
Η νομοθεσία της Ε.Ε. επιτρέπει στους Ευρωπαίους να επικοινωνούν δωρεάν με υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, καλώντας το “112” από οποιαδήποτε χώρα της Ε.Ε.
Κάθε χρόνο, περίπου 300.000 άτομα, που καλούν τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, δεν μπορούν να δώσουν πληροφορίες για την τοποθεσία τους, επειδή δεν γνωρίζουν πού είναι ή είναι σοβαρά τραυματίες για να επικοινωνήσουν.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, η γνώση της ακριβούς θέσης του καλούντος μπορεί να βοηθήσει τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης να αντιδράσουν γρήγορα και να σώσουν ζωές.
Η Επιτροπή έχει ήδη δοκιμάσει τις λύσεις “eCall” των κατασκευαστών στο Κοινό Κέντρο Ερευνών στην Ispra της Ιταλίας και έχει εκδώσει τις απαραίτητες εγκρίσεις από τον Ιανουάριο του 2018.
Συνδυάζοντας τον ενιαίο αριθμό έκτακτης ανάγκης της Ε.Ε. - το 112 - με το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης της Ε.Ε. και την τεχνολογία GSM, η Ένωση προσπαθεί να θέσει την τεχνολογία στην υπηρεσία του πολίτη σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
Στόχος της Ε.Ε. είναι τουλάχιστον το ήμισυ των κρατών - μελών να είναι σε θέση να εξασφαλίσει τον ακριβή εντοπισμό της θέσης των πολιτών που βρίσκονται σε κίνδυνο μέχρι το 2020.
Μπορεί να το καλέσει κανείς από κάθε είδους τηλεφωνική συσκευή, σταθερή ή κινητή, ακόμα και χωρίς κάρτα SIM, καθώς και στην περίπτωση που ο καλών δεν έχει κάλυψη ή βρίσκεται εκτός δικτύου (εθνική περιαγωγή).
Με την κλήση στο 112 ειδοποιούνται ταυτόχρονα οι υπηρεσίες της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ στην κάθε χώρα και κινητοποιούνται ανάλογα με την ανάγκη που έχει προκύψει. Οι κλήσεις απαντώνται κατά μέσο όρο μέσα σε 9 δευτερόλεπτα.
Το “eCall” καλεί αυτόματα τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης “112” σε περίπτωση σοβαρού τροχαίου ατυχήματος. Η κλήση προς τον αριθμό “112” παρέχει τη δυνατότητα εντοπισμού της γεωγραφικής θέσης του καλούντος, μέσω του δορυφορικού συστήματος πλοήγησης Galileo.
Με τον τρόπο αυτό, ο χρόνος απόκρισης των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης αναμένεται να βελτιωθεί κατά 50% στην ύπαιθρο και 40% στις αστικές περιοχές, γεγονός που θα μπορούσε να σώσει έως και 2.500 ζωές σε ολόκληρη την Ευρώπη, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις.
Η κλήση προς τον αριθμό “112” παρέχει τη δυνατότητα εντοπισμού της γεωγραφικής θέσης μέσω του δορυφορικού συστήματος Galileo
Η νομοθεσία της Ε.Ε. επιτρέπει στους Ευρωπαίους να επικοινωνούν δωρεάν με υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, καλώντας το “112” από οποιαδήποτε χώρα της Ε.Ε.
Κάθε χρόνο, περίπου 300.000 άτομα, που καλούν τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, δεν μπορούν να δώσουν πληροφορίες για την τοποθεσία τους, επειδή δεν γνωρίζουν πού είναι ή είναι σοβαρά τραυματίες για να επικοινωνήσουν.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, η γνώση της ακριβούς θέσης του καλούντος μπορεί να βοηθήσει τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης να αντιδράσουν γρήγορα και να σώσουν ζωές.
Εγκρίσεις
Το σύστημα “eCall”, το οποίο μπορεί, επίσης, να ενεργοποιηθεί χειροκίνητα, μεταδίδει μόνο βασικές πληροφορίες και δεν αποθηκεύει ή καταγράφει δεδομένα.Η Επιτροπή έχει ήδη δοκιμάσει τις λύσεις “eCall” των κατασκευαστών στο Κοινό Κέντρο Ερευνών στην Ispra της Ιταλίας και έχει εκδώσει τις απαραίτητες εγκρίσεις από τον Ιανουάριο του 2018.
Συνδυάζοντας τον ενιαίο αριθμό έκτακτης ανάγκης της Ε.Ε. - το 112 - με το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης της Ε.Ε. και την τεχνολογία GSM, η Ένωση προσπαθεί να θέσει την τεχνολογία στην υπηρεσία του πολίτη σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
Στόχος της Ε.Ε. είναι τουλάχιστον το ήμισυ των κρατών - μελών να είναι σε θέση να εξασφαλίσει τον ακριβή εντοπισμό της θέσης των πολιτών που βρίσκονται σε κίνδυνο μέχρι το 2020.
Ταχύτητα
Ο κοινός αριθμός κλήσης για έκτακτες ανάγκες 112 είναι σε λειτουργία στην E.E. από το 1991. Λειτουργεί σε εικοσιτετράωρη βάση, χωρίς χρέωση και παρέχει τη δυνατότητα εντοπισμού θέσης του καλούντος.Μπορεί να το καλέσει κανείς από κάθε είδους τηλεφωνική συσκευή, σταθερή ή κινητή, ακόμα και χωρίς κάρτα SIM, καθώς και στην περίπτωση που ο καλών δεν έχει κάλυψη ή βρίσκεται εκτός δικτύου (εθνική περιαγωγή).
Με την κλήση στο 112 ειδοποιούνται ταυτόχρονα οι υπηρεσίες της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ στην κάθε χώρα και κινητοποιούνται ανάλογα με την ανάγκη που έχει προκύψει. Οι κλήσεις απαντώνται κατά μέσο όρο μέσα σε 9 δευτερόλεπτα.
Δημοσίευση σχολίου