Σε πρόσφατη ανακοίνωση του επικεφαλής του τομέα Παιδείας του ΟΟΣΑ στην ηλεκτρονική έκδοση του BBC,  ο κ. Αντρέας Σλέιτσερ υποστήριζε ότι η χρήση τάμπλετς και ηλεκτρονικών υπολογιστών στην τάξη όχι μόνο δεν βοηθά, αλλά ενδέχεται να έχει αρνητική επίδραση στις επιδόσεις των μαθητών(πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ).





Ωστόσο σε πρόσφατη μελέτη από το Παιδαγωγικό Ιστιντούτο και από το Πανεπιστήμιο Αθηνών  δίνει τα απαραίτητα στοιχεία σε μια διαφορετική προσέγγιση του ζητήματος και επί το πλείστων είναι σύμφωνη με όλο το επιστημονικό προσωπικό τόσο της Εκπαίδευσης όσο και της Πληροφορικής.

Η μελέτη βάζει στόχο τη χρήση των υπολογιστικών μέσων στην εκπαιδευτική διαδικασία, και την καταγραφή των απόψεων των εκπαιδευτικών για τη συμβολή των Νέων Τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία 

 Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων φαίνεται ότι οι εκπαιδευ­τικοί πιστεύουν ότι τα υπολογιστικά μέσα συνεισφέρουν στο να μετακινηθεί η διδασκαλία από το παραδοσιακό μοντέλο διδασκαλίας σε σύγχρονα μοντέλα, μετασχηματίζουν το παιδαγωγικό περιβάλλον της τάξης και συμβάλλουν στην πληρέστερη κατανόηση των εννοιών από τους μαθητές. Επισημαίνουν όμως την ανάγκη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, τη δημιουργία κατάλληλων υπολογιστικών περιβαλλόντων και τη χρήση κατάλληλων λογισμικών. Στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία θεωρούν ότι τα υπολογιστικά μέσα χρησι­μοποιούνται ως συμπλήρωμα στην παραδοσιακή διδασκαλία και τονίζουν την έλλειψη εμπειρίας στη χρήση των υπολογιστών στη διδακτική τους πρακτική.

Έτσι απαραίτητα στη μελέτη θεωρούνται :
 1. Να καταγραφούν οι απόψεις επιμορφούμενων καθηγητών σχετικά με τη συμβολή των υπολογιστικών μέσων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

  2. Να διατυπωθούν προτάσεις προς τους αρμόδιους φορείς σχετικές με την υλοποίηση του Έργου «Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας».

 3. Να επισημανθεί στην εκπαιδευτική κοινότητα ότι οι εκπαιδευτικοί μέσα από τη χρήση των υπολογιστικών μέσων θα πρέπει να εξελίξουν τη διδα­σκαλία τους από μία φορμαλιστική διαδικασία επίλυσης ασκήσεων σε μια δυναμική διαδικασία επίλυσης καταστάσεων προβληματισμού.

 4. Να τονιστεί η ανάγκη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στη δημιουργία δραστηριοτήτων με τη χρήση εκπαιδευτικών λογισμικών. Μέσα από τις προσομοιώσεις επιτρέπεται στους μαθητές να προσεγγίζουν έννοιες των εκάστοτε γνωστικών αντικειμένων μέσα από εμπειρίες του πραγματικού κόσμου. 


Ωστόσο η μελέτη, δυστυχώς παραμένει στα συρτάρια του υπουργείου, όπως και  οι προτάσεις της.
Ελπίζουμε σύντομα όμως να τεθούν τα ζητήματα αυτά "επί τάπητος",  αφού δεν μπορούμε να παραμένουμε ουραγός στις εξελίξεις και μάλιστα στην Εκπαίδευση.

Πηγή: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο