Μήπως η προσέγγιση που έχεις στο digital marketing είναι old-fashioned; Μη βιαστείς να απαντήσεις όχι. Διάβασε πρώτα τα παρακάτω, γιατί αν σε εκφράζει ακόμα και ένα από τα points μάλλον πρέπει να πληροφορηθείς εκ νέου για τις δυνατότητες των ηλεκτρονικών μέσων.
1. «Το digital marketing δεν είναι για τη δική μου επιχείρηση»
Το πιο πιθανό είναι να μην έχεις τέτοιες σκέψεις καθώς διαβάζεις αυτό το άρθρο, αλλά καλύτερα είναι να καλύψουμε μαζί κάθε πιθανότητα.
Κάθε είδος επιχείρησης μπορεί να φέρει θετικά αποτέλεσμα μέσα από το διαδίκτυο. B2B και B2C εταιρίες μπορούν να επωφεληθούν από το e-mail marketing χτίζοντας λίστα επαφών και επικοινωνώντας εύκολα το περιεχόμενο που θέλουν στο κοινό που θέλουν.
Κάθε είδος επιχείρησης μπορεί να φέρει θετικά αποτέλεσμα μέσα από το διαδίκτυο. B2B και B2C εταιρίες μπορούν να επωφεληθούν από το e-mail marketing χτίζοντας λίστα επαφών και επικοινωνώντας εύκολα το περιεχόμενο που θέλουν στο κοινό που θέλουν.
2. «Το κοινό μου δεν βρίσκεται στους διαδικτυακούς χώρους»
Αυτό ίσως συνέβαινε πριν από αρκετά χρόνια. Σήμερα όμως μπορείς να βρεις από παιδιά δημοτικού μέχρι άτομα τρίτης ηλικίας να σερφάρουν στο internet. Ίσως τα ποσοστά χρηστών να διαφέρουν μεταξύ κάθε ηλικιακής ομάδας αλλά σίγουρα αυτό δεν σημαίνει πως το κοινό σου απουσιάζει.
Σκέψου το και αλλιώς. Ακόμα και αν δεν μπορείς να απευθυνθείς άμεσα σε άτομα μεγάλης ηλικίας μπορείς να το κάνεις έμμεσα. Οι νέοι, που έτσι κι αλλιώς αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος της πίτας του κοινού στο διαδίκτυο, είναι αυτοί που επηρεάζουν τα κοντινά τους πρόσωπα μεγαλύτερης ηλικίας. Είναι πολύ πιθανό ένας κύριος 85 χρονών να μη δει τη διαφήμισή σου για μπαστούνια από ανθεκτικό ξύλο, αλλά τα παιδιά του και τα εγγόνια του θα το δουν. Πρέπει οπότε να έχεις στο νου σου ποιος παίρνει τις αγοραστικές αποφάσεις για χάρη του target group σου και να εστιάσεις σε αυτούς.
Σκέψου το και αλλιώς. Ακόμα και αν δεν μπορείς να απευθυνθείς άμεσα σε άτομα μεγάλης ηλικίας μπορείς να το κάνεις έμμεσα. Οι νέοι, που έτσι κι αλλιώς αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος της πίτας του κοινού στο διαδίκτυο, είναι αυτοί που επηρεάζουν τα κοντινά τους πρόσωπα μεγαλύτερης ηλικίας. Είναι πολύ πιθανό ένας κύριος 85 χρονών να μη δει τη διαφήμισή σου για μπαστούνια από ανθεκτικό ξύλο, αλλά τα παιδιά του και τα εγγόνια του θα το δουν. Πρέπει οπότε να έχεις στο νου σου ποιος παίρνει τις αγοραστικές αποφάσεις για χάρη του target group σου και να εστιάσεις σε αυτούς.
3. «Το digital marketing δεν θα μου επιστρέψει την επένδυσή μου-ROI»
Ίσως θα σε εκπλήξει, αλλά το digital marketing μπορεί να σου φέρει πολύ καλύτερα αποτελέσματα από το παραδοσιακό marketing. Αυτό δεν προέρχεται μόνο από την τάση των πελατών να στρέφονται σε online μέσα για αγορές και πληροφορίες, αλλά και από τις τεράστιες δυνατότητες ελέγχου του digital marketing.
Τα analytics των διαδικτυακών σου δραστηριοτήτων μπορούν να σε βοηθήσουν να επιβλέπεις πιο στενά τις ενέργειες και την απόδοσή τους. Καταλαβαίνεις οπότε πόσο πιο εύκολα μπορείς να βρεις που χωλαίνει η δράση σου και να την επανασχεδιάσεις.
Τα πλεονεκτήματα όμως δεν σταματούν εδώ! Με το παραδοσιακό marketing οι κινήσεις σου γίνονται τυφλά και χωρίς ακριβή γνώση του ποιο ήταν το πραγματικό κοινό σου. Στο digital marketing μπορείς να στοχεύσεις ακριβώς την ηλικία, το φύλλο, την περιοχή του κοινού σου και πάει λέγοντας. Για παράδειγμα, με ένα διαφημιστικό στην τηλεόραση ο έλεγχος στον κοινό σου είναι πολύ επιφανειακός. Για ποιο λόγο τότε επιλέγεις να προβάλλεσαι σε άτομα που δεν ενδιαφέρονται για αυτό που εσύ προσφέρεις και συνεχίζεις να το θεωρείς αποδοτικό;
Τα analytics των διαδικτυακών σου δραστηριοτήτων μπορούν να σε βοηθήσουν να επιβλέπεις πιο στενά τις ενέργειες και την απόδοσή τους. Καταλαβαίνεις οπότε πόσο πιο εύκολα μπορείς να βρεις που χωλαίνει η δράση σου και να την επανασχεδιάσεις.
Τα πλεονεκτήματα όμως δεν σταματούν εδώ! Με το παραδοσιακό marketing οι κινήσεις σου γίνονται τυφλά και χωρίς ακριβή γνώση του ποιο ήταν το πραγματικό κοινό σου. Στο digital marketing μπορείς να στοχεύσεις ακριβώς την ηλικία, το φύλλο, την περιοχή του κοινού σου και πάει λέγοντας. Για παράδειγμα, με ένα διαφημιστικό στην τηλεόραση ο έλεγχος στον κοινό σου είναι πολύ επιφανειακός. Για ποιο λόγο τότε επιλέγεις να προβάλλεσαι σε άτομα που δεν ενδιαφέρονται για αυτό που εσύ προσφέρεις και συνεχίζεις να το θεωρείς αποδοτικό;
4. «Ένα site αρκεί για την παρουσία μου στο internet»
Θα συμφωνήσω πως είναι τεράστιας σημασίας να υπάρχει site για την επιχείρηση σου. Κύριο μέλημα είναι όμως το από που θα έλκεις νέα άτομα σε αυτό. Από που, με λίγα λόγια, θα προέρχεται το traffic σου. Η απάντηση φυσικά είναι το digital marketing.
Το SEO (search engine optimization) σε βοηθάει να εμφανίζεσαι σε άτομα που ψάχνουν για αυτό που προσφέρεις. Επομένως «τραβά» άτομα τα οποία θα ενδιαφερθούν για το περιεχόμενο του site σου. Οι digital marketer κατανοούν την λειτουργία των μηχανών αναζήτησης και γνωρίζουν πως να σας ανεβάσουν στις κατατάξεις των αποτελεσμάτων.
Ταυτόχρονα φυσικά θα πρέπει να επιδιώκεις και τον κοινωνικό σχολιασμό. Η αναφορά στα social media και ο σχολιασμός σου επηρεάζει πιο αποτελεσματικά το κοινό. Αυτό συμβαίνει επειδή τα προηγούμενα κρίνονται πολύ πιο αξιόπιστη πηγή από ότι μια πληρωμένη διαφήμιση.
Το SEO (search engine optimization) σε βοηθάει να εμφανίζεσαι σε άτομα που ψάχνουν για αυτό που προσφέρεις. Επομένως «τραβά» άτομα τα οποία θα ενδιαφερθούν για το περιεχόμενο του site σου. Οι digital marketer κατανοούν την λειτουργία των μηχανών αναζήτησης και γνωρίζουν πως να σας ανεβάσουν στις κατατάξεις των αποτελεσμάτων.
Ταυτόχρονα φυσικά θα πρέπει να επιδιώκεις και τον κοινωνικό σχολιασμό. Η αναφορά στα social media και ο σχολιασμός σου επηρεάζει πιο αποτελεσματικά το κοινό. Αυτό συμβαίνει επειδή τα προηγούμενα κρίνονται πολύ πιο αξιόπιστη πηγή από ότι μια πληρωμένη διαφήμιση.
5. «Η ποσότητα είναι καλύτερη από την ποιότητα»
Αν θεωρείς πως ανεβάζοντας πολλά posts ή κάθε είδους περιεχόμενο, θα αποφέρουν το καλύτερο αποτέλεσμα και θα προσελκύσουν περισσότερους αναγνώστες χρειάζεται να κατανοήσεις καλύτερα το προηγούμενο point.
Σκοπός σου θα πρέπει να είναι η δημιουργία περιεχομένου που ενδιαφέρει το κοινό σου και αξίζει να το διαμοιραστεί. Έτσι θα μπορείς να βελτιώσεις το SEO σου αλλά και να διατηρήσεις το ενδιαφέρον του αναγνώστη.
Βασικές προϋποθέσεις είναι η κατανόηση των πελατών σου και των θεμάτων που τους απασχολούν. Προκειμένου να το πετύχεις αυτό προτίμησε έναν marketer για την δημιουργία του περιεχομένου σου και όχι έναν καλό συγγραφέα.
Σκοπός σου θα πρέπει να είναι η δημιουργία περιεχομένου που ενδιαφέρει το κοινό σου και αξίζει να το διαμοιραστεί. Έτσι θα μπορείς να βελτιώσεις το SEO σου αλλά και να διατηρήσεις το ενδιαφέρον του αναγνώστη.
Βασικές προϋποθέσεις είναι η κατανόηση των πελατών σου και των θεμάτων που τους απασχολούν. Προκειμένου να το πετύχεις αυτό προτίμησε έναν marketer για την δημιουργία του περιεχομένου σου και όχι έναν καλό συγγραφέα.
6. «Δεν χρειάζεται agency για το digital marketing»
Θεωρητικά όλοι μαγειρεύουν, αλλά η αλήθεια είναι ότι θα προσλάμβανες μόνο έναν καλό σεφ στο εστιατόριο σου! Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση του digital marketing.
Το γεγονός ότι κάποιος γνωστός σου έχει 800+ φίλους στο Facebook δεν τον κάνει ειδικό στο digital marketing. Πόσο μάλλον όταν ο σχεδιασμός των ενεργειών απαιτεί απόλυτη κατανόηση και έλεγχο των στατιστικών που θα σου προσφέρουν τα ηλεκτρονικά εργαλεία.
Θα σου πρότεινα λοιπόν να οργανώσεις άμεσα την διαδικτυακή σου παρουσία και να επιλέξεις με προσοχή το agency με το οποίο θα συνεργαστείς. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου μια πιθανά χαμηλή τιμή για τις υπηρεσίες του digital marketing δεν θα σου επιφέρει ούτε ένα ευρώ λόγω χαμηλής ποιότητας. Προσπάθησε να μάθεις τους πελάτες καθώς και την εικόνα του ίδιου του agency στο διαδίκτυο. Έπειτα σύγκρινέ τα και κάνε την καλύτερη επιλογή. Για να αγγίξεις το μέγιστο των δυνατοτήτων της επιχείρησής σου χρειάζεσαι καλούς marketers να πλαισιώνουν και να προσθέτουν την απαιτούμενη αξία στο περιεχόμενό σου.
Το γεγονός ότι κάποιος γνωστός σου έχει 800+ φίλους στο Facebook δεν τον κάνει ειδικό στο digital marketing. Πόσο μάλλον όταν ο σχεδιασμός των ενεργειών απαιτεί απόλυτη κατανόηση και έλεγχο των στατιστικών που θα σου προσφέρουν τα ηλεκτρονικά εργαλεία.
Θα σου πρότεινα λοιπόν να οργανώσεις άμεσα την διαδικτυακή σου παρουσία και να επιλέξεις με προσοχή το agency με το οποίο θα συνεργαστείς. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου μια πιθανά χαμηλή τιμή για τις υπηρεσίες του digital marketing δεν θα σου επιφέρει ούτε ένα ευρώ λόγω χαμηλής ποιότητας. Προσπάθησε να μάθεις τους πελάτες καθώς και την εικόνα του ίδιου του agency στο διαδίκτυο. Έπειτα σύγκρινέ τα και κάνε την καλύτερη επιλογή. Για να αγγίξεις το μέγιστο των δυνατοτήτων της επιχείρησής σου χρειάζεσαι καλούς marketers να πλαισιώνουν και να προσθέτουν την απαιτούμενη αξία στο περιεχόμενό σου.
Πηγή:suit.gr
Δημοσίευση σχολίου