Το CodeAthon είναι μια εκπαιδευτική και ψυχαγωγική δράση μη διαγωνιστικού χαρακτήρα και απευθύνεται σε ομάδες 2-3 παιδιών ηλικίας 8-16 ετών, με τη συνοδεία και καθοδήγηση ενός ενήλικα (εκπαιδευτικού, γονέα κ.ο.κ.). Σκοπός του CodeAthon είναι να παροτρύνει τους μαθητές να αποκτήσουν μία δημιουργική στάση απέναντι στον προγραμματισμό, αναπτύσσοντας παράλληλα τις προγραμματιστικές τους δεξιότητες και μαθαίνοντας να εργάζονται ομαδικά. Οι ομάδες που συμμετέχουν στο CodeAthon καλούνται:
Να μελετήσουν ένα προγραμματιστικό πρόβλημα σε Scratch (προγραμματιστικό περιβάλλον σε ανάπτυξη του Πανεπιστημίου MIT)
Να αναζητήσουν τρόπους και λύσεις για να βελτιώσουν το συγκεκριμένο πρόβλημα και
Να παρουσιάσουν τις λύσεις τους (εφόσον το επιθυμούν)
Τα έργα -όσων ομάδων το επιθυμούν- θα δημοσιοποιηθούν στον ιστότοπο του STEM Education.
Παράλληλα, στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στο CodeAthon, οι ενήλικες καθοδηγητές των ομάδων (εκπαιδευτικοί, γονείς κ.ο.κ.) θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν δωρεάν εντατικά σεμινάρια επάνω στον προγραμματισμό με Scratch.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Το εκπαιδευτικό υλικό που θα χρησιμοποιήσουν οι μαθητές
Πρόγραμμα σε Scratch (κατεβάστε το εδώ)
Αναπαράσταση του προγράμματος σε ΚωδικΌραμα (κατεβάστε το εδώ)
Παρουσιάσεις εκπαιδευτικών σεναρίων (κατεβάστε τις εδώ)
Το υλικό που προτείνεται βασίζεται στα «Σενάρια Διδασκαλίας σε Περιβάλλοντα Οπτικού Προγραμματισμού με Πλακίδια» (Αν. Λαδιάς, Γ. Παπαδόπουλος, Δ. Φωτιάδης), ένα εκπαιδευτικό πακέτο 25 διδακτικών σεναρίων σε Scratch με θέματα από τη ρομποτική, που στοχεύει στην εισαγωγή στη Μηχανική Λογισμικού. Το υλικό της σειράς φιλοξενείται από τον Δεκέμβριο του 2014 στον χώρο της κοινότητας «Σενάρια Διδασκαλίας σε Περιβάλλοντα Οπτικού Προγραμματισμού με Πλακίδια» στην πλατφόρμα Open Discovery Space (ODS) που εντάσσεται στις γενικότερες δράσεις έρευνας και καινοτομίας τις οποίες προωθεί το Υπουργείο Παιδείας (Αρ. Πρωτ. 192096/Δ2, 26-11-2014). Το υλικό παρήχθη στο πλαίσιο του προγράμματος ODS.
Υλικό για τους εκπαιδευτικούς ή/και τους γονείς
Για να σας βοηθήσουμε να καθοδηγήσετε τους μαθητές σας με τον καλύτερο τρόπο, σας προτείνουμε να παρακολουθήσετε ή/και να εφαρμόσετε τα παρακάτω υποδειγματικά σχέδια μαθήματος:
Σενάριο 1 (Δείτε το εδώ)
Σενάριο 2 (Δείτε το εδώ)
Σενάριο 3 (Δείτε το εδώ)
Σενάριο 4 (Δείτε το εδώ)
Ημερομηνίες & χώροι υλοποίησης σε κάθε πόλη:
Αθήνα: Κυριακή 20/10/2019 και ώρες 10:00 – 15:00 στις εγκαταστάσεις της OTEAcademy (Πέλικα & Σπάρτης 1, Μαρούσι, 15122, Αθήνα)
Θεσσαλονίκη: Κυριακή 20/10/2019 και ώρες 11:00 – 15:00 στον χώρο του STEM Education Θεσσαλονίκης (Β. Όλγας 227 & Νέστορος Τύπα 13, 54646, Θεσσαλονίκη)
Ιωάννινα: Κυριακή 20/10/2019 και ώρες 11:00 – 14:00 στον χώρο του STEM Education Ιωαννίνων (Μαρίκας Κοτοπούλη 62, 45445, Ιωάννινα)
Ξάνθη: Σάββατο 19/10/2019 και ώρες 10:30 – 13:30 στον χώρο Xanthi TechLab (Πλατεία Διοικητηρίου 1α, 67100, Ξάνθη)
Πάτρα: Πέμπτη 17/10/2019 και ώρες 10:00 – 14:00 στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Αριστοτέλους 18, 26335, Πάτρα)
Τρίκαλα: Παρασκευή 18/10/19 και ώρες 16:00 – 18:00 στο Μουσείο Τσιτσάνη (Βενιζέλου & Καρδίτσης 1, 42100, Τρίκαλα)
Είσοδος & κρατήσεις θέσεων: Η είσοδος είναι δωρεάν με απαραίτητη την κράτηση θέσεων με τη συμπλήρωση της φόρμας στην σελίδα του CodeAthon .
Δημοσίευση σχολίου