Θα δώσουμε μερικές συμβουλές για το πως υλοποιούμε εφαρμογή Java σε περιβάλλον GUI δουλεύοντας με το NetBeans.
Για να υλοποιήσουμε μεγάλα έργα, όπως η εργασία αυτή, θα πρέπει πρώτα, αφού προηγουμένως διαβάσουμε προσεκτικά τις απαιτήσεις υλοποίησης από την εκφώνηση, να σχεδιάσουμε σε ένα χαρτί το τι θα περιέχει κάθε παράθυρο της εφαρμογής μας. Έτσι θα γλιτώσουμε χρόνο και κόπο από το να "διαβάζω και να υλοποιώ".
Για να δουλέψει η ομάδα αρμονικά με το έργο, θα πρέπει όλα τα μέλη της να έχουν την ίδια έκδοση λογισμικού. Παλαιότερες εκδόσεις του Netbeans σε ορισμένες λειτουργίες δεν είναι συμβατές με τις νεότερες εκδόσεις του λογισμικού.
Για παράδειγμα στο Netbeans και η έκδοση 7.0 δίνει ένα χρήσιμο εργαλείο για την υλοποίηση εφαρμογών υπολογιστή, που στην τελευταία έκδοση ίσως και να μην το διαθέτετε. Συνεπώς θα πρέπει να το κατεβάσετε από την διεύθυνση Pugins για το NetBeans (το download γίνεται άμεσα) και να το εγκαταστήσετε από το μενού Tools/ Plugins .
Τότε στην επιλογή File/New Project θα εμφανιστεί και το εργαλείο αυτό όπως δείχνει παρακάτω η εικόνα.
Ακολουθώντας τον οδηγό θα σας υλοποιήσει το αρχείο σας με τους απαραίτητους φακέλους.
Σχεδιασμός GUI
Κάθε παράθυρο είναι ένα JFrame Form και το υλοποιώ με δεξί κλικ και New στο πακέτο που θέλω.
Στο πάνω μέρος έχω τα κουμπιά εναλλαγής κώδικα και σχεδιασμού (Source – Design) ενώ δεξιά την παλέτα (Palette) με τα αντικείμενα Swing Controls και για κάθε αντικείμενο που τοποθετώ έχω και τις ιδιότητες τους,(Properties) όπως για παράδειγμα, text για το κείμενο που θα εμφανίζεται σε μία Label(ετικέτα).
Όταν τοποθετώ ένα αντικείμενο στο παράθυρό μου πχ. Ένα κουμπί , για να του ορίσω το τι θα κάνει, δηλαδή για να γράψω τον επιθυμητό κώδικα για αυτό από το μενού διαλέγω Events και ActionPermormed . Αυτομάτως δημιουργεί και μας μεταφέρει στον κώδικα και στην θέση που θα γράψουμε τις λειτουργίες του κουμπιού.
Ακόμα κάθε JFrame Form έχει την δικιά του main. Αυτή την διαγράφουμε έκτος από την κλάση ΧΧΧΧApp.java δηλαδή την κεντρική κλάση της εφαρμογής μας, Η κλάση ΧΧΧΧMainView είναι η κεντρική μας οθόνη της εφαρμογής. Όλες οι κλάσεις αναφέρονται και ξεκινούν από αυτή.
Ουσιαστικά θα έχουμε ένα "ιεραρχικού" τύπου μοντέλο όπως για παράδειγμα το παρακάτω.
Υλοποίηση
Είναι κατανοητό ότι δεν μπορεί μέσα σε ένα κείμενο να περιγραφούν όλες οι κλάσεις του GUI. Έτσι θα αναφερθούμε ως παράδειγμα στην πρώτη μας κλάση SuperMarketMainView.
Προσέχουμε να κάνουμε import τα πακέτα που περιέχουν τις κλάσεις από την βάση δεδομένων .
μέσα στον κατασκευαστή περιλαμβάνουμε σχεδόν όλες τις κλάσεις του γραφικού περιβάλλοντος μας και κάποιες μεταβλητές που θα μας βοηθήσουν στον κώδικα.
Έστω ότι έχω το παράθυρο της εφαρμογής με δύο jTextField για να γράψουμε το username στο jTextField1 και στο jPasswordField1 το κωδικό καθώς και ένα jButton1 με κείμενο «Login».
Κάθε αντικείμενο έχει μεθόδους που μπορούμε να καλέσουμε. Για παράδειγμα,
jTextField1 .getText(); λαμβάνει το πληκτρολογημένο κείμενο μέσα από την θυρίδα.
Έτσι αφού ενεργοποιήσουμε την θέση του κώδικα του κουμπιού με τον τρόπο που αναφέραμε (Events /ActionPermormed) γράφουμε τον κώδικά του, όπως φαίνεται και στην παρακάτω εικόνα.
Καλή συνέχεια στην μελέτη σας.
Δημοσίευση σχολίου